onsdag 29 december 2010

bebis update

klockan 8-10 spenderades på förlossningen med undersökningar, det gjordes en kurva och så tog vi ultraljud.. bebis mår bra är normalstor och hjärtat pumpar på som det ska, flödet från navelsträngen kontrollerades också och det såg med bra ut. MEN jag har sammandragnignar och måste ta det mkt lugn... en sak i taget var doktorns ord.. så ingen multitasking här inte :S hur gör man egentligen då?
diabetesen gör att jag måste äta regelbundet och ordentlig mat.
foglossningarna gör att jag inte klarar att gå så mkt, inte lyfta, inte sitta för länge inte stå för mycket..
sammandragningarna gör att jag ska ta det lugnt..
jag har för fan en son på fem år som behöver sin mamma!!!
jag har en underbar man, min stöttepelare, klippa och bästa vän... liggandes på sjukhuset..


och jag blir ordinerad att ta det lugnt och en sak i taget :/ jag reder inte riktigt ut detta... reder för bövelen inte ens ut mig själv....

Tack alla ni som finns här för mig när jag behöver prata, avhjälpning med hugo, när jag bara behöver vara, när jag behöver skrika, bli förbannad bryta ihop och tänka på annat. Tack alla ni för ert fina stöd.

speciellt tack till Annika som finns där i vått och torrt som förstår och kan hantera min inre smärta. Tack Annika för att din dörr alltid står öppen för mig. du är bäst!

4 kommentarer:

  1. Åhhh!!!! Sara, jag hoppas VERKLIGEN att allt kommer bli bra med er alla!! Ryser och blir tårögd när jag läser din blogg, vet till stor del hur du/ni har det... Lovar att hålla tummar och tår för er alla, allt vad jag kan!!

    TONVIS MED STYRKEKRAMAR SKICKAS MED ILPOST TILL ER!!! <3

    SvaraRadera
  2. Kan bara göra som susanne. Skicka kramar!!!!

    SvaraRadera
  3. skickar också massa kramar, önskar jag kunde stötta dig mer, men det är inte lätt såhär på andra sidan jordklotet :S många kramar till dig fina syster
    tack för att du uppdaterar. hoppas det gick bra i eftermiddag.

    SvaraRadera
  4. Åh, vännen! Blir alldeles tårögd när jag läser om hur du/ni har det! =(
    Bara hojta till om jag kan göra ngt för dig! Är hemma helt denna veckan också och framöver är jag hemma mån-ons.

    Massa kramar

    SvaraRadera