söndag 31 januari 2010

Utmanad

har jag blivit. haha.
går tydligen ut på att skriva sju saker om mig själv och sen länka till sju stycken andra bloggerskor/bloggare... jag är inte ens bekant med 7 bloggers.. så länkningen får vi hoppa över för tillfället. men sju saker om mig kan jag väl dela med mig av

1. jag planerar alltid att förändra mig själv, har alltid enorma planer som är väl strukturerade, uppskrivna i kollegieblock med delmål och slutmål och allt som ska skrivas ner varje dag och hur jag ska undvika fällor osv. jag sköter detta i några veckor, ser framsteg, mår bättre och glömmer bort blocket eller vad det nu kan vara. det kan handla om vikt, självfötroende, tålamod, kärlek, pengar eller ja, vad som helst som jag känner behöver en förändring.

2. När jag möter människor som jag egentligen inte tycker om eller som jag har extra svårt för (vilket inte händer speciellt ofta) så ser jag det som en utmaning och börjar rannsaka mig själv för att se vad som gör det svårt för mig att ta denna person till mig. sen så börjar jag lära känna denna person och ser till slut mig själv försvara denne person mot saker som jag själv för några veckor/månader sen skulle instämma helt med.

3. Människor som träffar mig i mitt "revir" eller överhuvudtaget där jag känner mig hemma, skulle aldrig i hela sitt liv kunna föreställa sig vilket beteende jag har när jag möter något på okänd mark. Jag är en väldigt blyg, tillbakadragen, osäker och rädd person. Men när jag känner mig "hemma" så är jag väldigt stark, självsäker och bestämd.

4. Jag är en väldigt hjälpsam människa, men hemma hos vissa personer i min umgängeskrets så blir jag helt handfallen, så rädd för att trampa på tårna genom att göra något. så oftast hamnar jag på en stol och uppfattas nog väldigt lat. men egentligen så är det inte så utan helt enkelt bara så att jag inte vågar...

5. Innan jag träffade min sambo så var jag ofta, riktigt ofta ute på pubar/barer med mina dåvarande vänner. Mina vänner brukade i lite hemlighet och mest på skoj satsa pengar mellan varandra för att se hur lång tid det tog innan jag var djupt involverad i någon främmande människas diskussion. haha jag fick ofta ta emot smällar för detta. men sådana känsliga ämnen som islam osv. gjorde det jobbigt för mig att hålla tyst. att hålla tyst har jag aldrig varit känd för ;) de där diskussionerna gjorde att jag iallafall för stunden åtminstone breddade människors trångsynthet. allt för dig sis *kärlek*

6. Ibland så blir jag så orolig för min pappa så jag vill att han ska bo jättenära mig helst hemma hos mig. så jag kan ta hand om honom och veta att han inte kan dölja för mig hur dålig han egentligen är. det jobbigaste är att inte veta. Så fort jag får reda på en förändring i hans sjukdomstillstånd så blir jag anästan arg för jag undrar.. hur länge har han lyckats dölja det för mig... Fast mest så är jag egentligen bara orolig.

7. En av mina absolut största drömmar är att vara en morgonmänniska. tänk att vakna fem på morgonen och vara pigg och utvilad. Att orka lyssna på fågelsång på morgonen.

4 kommentarer:

  1. Avdelning6
    Var väldigt omtänksamt av dig Tac!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. pappa och sara: vaddå avd6? har jag missat nåt?!?!?!?!??!!?!??!?! :S

    SvaraRadera
  3. punkt 6 på hennes lista ha ha

    SvaraRadera