tisdag 2 juni 2009

flickorna från Riyadh

ja det är titeln på boken som jag spenderat hela eftermiddagen till. började läsa så fort jag kom hem. satt i gång en maskin tvätt innan bara. sen kunde jag inte slita mig. fixade kvällsmat med boken i handen. usch stackars hugo. men men han lekte bra och fint på rummet och i tvrummet hela eftermiddagen. så duktig...
tillbaka till boken... min syster lär inte bli förvånad att jag läst ut den för hon uppleve samma iver att vända blad för ja 24 timmar sen eller så. haha
härlig bok och beroendeframkallande, kan inte läsas på annat sätt än från pärm till pärm i ett kör.... tror jag iallafall. så svårt att slita sig.

som sagt: flickorna från Riyadh författare: Rajaa Alsanea
rekommenderas varmt.



ett litet utdrag som jag fastnade för starkt bjuder jag också på

"Jag respekterar din åsikt, kära vän, men om vi förlorar vår tro på kärleken blir allting i världen trist och meningslöst. Sångerna förlorar sin skönhet, blommorna sin doft och livet sin glans. Om kärleken finns i våra liv blir det sanna nöjet kärlekens nöje, som i sig ger upphov till all annan fröjd. De vackraste sångerna blir de som den älskade nynnar och de underbaraste blommorna blir de som han skänker oss. Inga andra komplimanger räknas än de som kommer från honom. Kort sagt, livet förvandlas till technicolor så fort kärlekens finger nuddar vid det!
Herregud, så många saker som är förbjudna för oss! Förbjud inte kärlekens glädje också."

1 kommentar:

  1. jag gillade verkligen boken även om jag moraliskt inte håller med vad dem höll på med. men en intressant och jättebra ide att skicka mejl en gång i veckan till en yahoo grupp:D tur att det blev en bok ändå:D
    ps
    nä jag är inte alls förvånad, hahaha.glöm inte ta med den imorrn:D

    SvaraRadera